הנשיא ביידן: "החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה"

    שלמה ריזל No Comments on הנשיא ביידן: "החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה"

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבהיר בנאומו הערב כי פרויקט העברת הגז מרוסיה לאירופה יבוטל. הנשיא האוקראיני שוקל להכריז על מצב חירום וגיוס מילואים

    צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתיחות בין רוסיה לאוקראינה: נשיא אוקראינה ולדמיר זלנסקי דן היום (שלישי) באפשרות להנהיג מצב חירום באזורים הגובלים ברוסיה. בנוסף שוקל הנשיא להכריז על גיוס מילואים על רקע החשש הקרוב לפלישה רוסית רחבה לרוסיה. במקביל ‏הפנטגון הורה להעביר 8 מטוסי F-35 מגרמניה ל"חזית המזרחית של נאט"ו".

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בהצהרה הערב: "החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה. נטיל עיצומים מרחיקי לכת לעומת אלו שהנחתנו ב-2014, ואם זה יימשך – נגביר אותם. בעקבות הודעת הרוסים שלא יתפנו מבלארוס – נגביר את כוחות נאט"ו במדינות הבלטיות".

    ביידן נגע בעצב הרגיש והבהיר כי "פרויקט העברת הגז מרוסיה לאירופה נורד סטרים 2 לא ימשיך", ביידן הוסיף, "נגביר את כוחות נאט"ו במדינות הבאלטיות. מדובר בצעד הגנתי, נגן על כל פירור אדמה מטריטוריית נאט"ו".

    ביידן הבהיר "נמשיך להעניק סיוע צבאי לאוקראינה ולחזק את בנות בריתנו בנאט"ו, אלו מהלכים הגנתיים. אין לנו שום כוונה להילחם ברוסיה".

    בינתיים רוסיה מפנה את כל הצוות הדיפלומטי שלה מקייב. לפחות 5 נהרגו היום מחילופי האש הארטילריים באזור דונבאס. הפגישה בין שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בוטלה.



    0 תגובות